Teatr im. Stefana Batorego to grupa kobiet działająca nieprzerwanie od 2014 roku. Poznałyśmy się w III LO im. Stefana Batorego w Chorzowie. Dzisiaj jesteśmy absolwentkami wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz Akademii Praktyk Teatralnych Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. Teatr jest dla nas przede wszystkim wspólnotą, spotkaniem i przyjaźnią. W swoich pracach chętnie wykorzystujemy doświadczenia zdobyte podczas kształcenia artystycznego. Sięgamy po różnorakie środki artystyczne takie jak: forma, animacja przedmiotów, muzyka i pieśni wielogłosowe. W spektaklach szukamy odpowiedzi na trudne pytania o otaczającą nas rzeczywistość i staramy się mówić o swoim pokoleniu a także o tożsamości młodych kobiet wchodzących w dorosłe życie, w czasie dynamicznych zmian społecznych i redefinicji roli kobiety. W ostatnich latach naszej działalności skupiamy się także na pracy z lokalnymi społecznościami m.in. poprzez realizację projektów Lato w teatrze i Kolędowanie Miejskie. Kierujemy nasze działania do chorzowskiej publiczności i staramy się reagować na lokalne potrzeby kulturalne mieszkanek i mieszkańców tego miasta. Od 2023 roku rozszerzamy naszą działalność w aspekcie międzynarodowym. Teatr im. Stefana Batorego działa w ramach Fundacji #wszystkierodzajeteatru.


Karolina Biedroń-Federowicz – edukatorka antydyskryminacyjna, artystka, współzałożycielka Teatru im. Stefana Batorego. Absolwentka aktorstwa na Wydziale Lalkarskim Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, absolwentka Akademii Praw Człowieka Humanity in Action, Szkoły Edukacji Antydyskryminacyjnej i programu Teatr – Sztuka Społeczna. Prezeska i współzałożycielka Fundacji Po Prostu Da Się, której działalność skupia się na edukacji artystycznej i równościowej dla różnorodnych odbiorców. Trenerka outdoor i mentorka młodzieżowa, koordynatorka projektów edukacyjnych, artystycznych i międzykulturowych.


Żaneta Górecka – aktorka i współtwórczyni Teatru im. Stefana Batorego. Absolwentka XIII Akademii Praktyk Teatralnych w Europejskim Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice” oraz filologii klasycznej na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie specjalistka ds. promocji i marketingu Ośrodka Kultury Ochoty w Warszawie. Wcześniej pracowniczka Teatru Dormana w Będzinie oraz Wrocławskiego Teatru Współczesnego. Współzałożycielka i wiceprezeska zarządu Fundacji #wszystkierodzajeteatru. Uczestniczka warsztatów Śląskiego Laboratorium Pedagogiki Teatru, Innej Szkoły Teatralnej w Teatrze Węgajty oraz programu Lider Hub – cyklu szkoleń dla liderek i liderów instytucji kultury.


Michalina Hanzel-Krzeszowiec – współzałożycielka Teatru im. Stefana Batorego. Absolwentka Wiedzy o Teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim, Zarządzania Projektami Społecznymi na Uniwersytecie Wrocławskim (II stopień) oraz XIII Akademii Praktyk Teatralnych w Europejskim Ośrodku Praktyk Teatralnych Gardzienice. W trakcie Akademii związana zawodowo z Teatrem “Gardzienice”, gdzie pełniła funkcję inspicjentki oraz asystentki reżysera. Pracowała jako inspicjentka w Operze Wrocławskiej oraz specjalistka ds. organizacji pracy artystycznej we Wrocławskim Teatrze Pantomimy. Od lat aktywnie wspiera działania organizacji zarówno na polu teatralnym, jak i społecznym. Obecnie zajmuje się marketingiem internetowym, w tym optymalizacją stron.


Katarzyna Hora – ukończyła reżyserię na Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu. Reżyserowała m.in. w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu, w Teatrze Pinokio w Łodzi, w Teatrze Ateneum w Katowicach i w Teatrze Banialuka w Bielsku-Białej. Współzałożycielka, reżyserka i dramaturżka Teatru im. Stefana Batorego, gdzie wystawiła sztukę „5 Kobiet Boga” wg autorskiego scenariusza. Spektakl zdobył wiele nagród, m.in. został laureatem Obserwatorium Artystycznego ENTREE w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Kolejny spektakl na podstawie autorskiego scenariusza „Nowe Szaty Królowej” został zakwalifikowany do Ogólnopolskiego Konkursu Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Tekstem „Babarog” zdobyła wyróżnienie w 32. Konkursie Na Sztukę Teatralną Dla Dzieci i Młodzieży. Wielokrotnie prowadziła warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży, a także grup międzypokoleniowych. Asystentka Moniki Strzępki przy spektaklu „M.G.” w Teatrze Polskim w Warszawie i Mai Kleczewskiej przy spektaklu „Łaskawe” w Teatrze Śląskim w Katowicach.


Marta Wiśniewska – absolwentka reżyserii na Wydziale Lalkarskim Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Współzałożycielka Teatru im. Stefana Batorego. Wiceprezeska zarządu Fundacji #wszytskierodzajeteatru. Uczestniczka rocznego programu wolontariatu Europejskiego Korpusu Solidarności w Residui Teatro w Madrycie (2023). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2024). Została wyróżniona w konkursie na najlepszą pracę magisterską z wiedzy o teatrze, nauki o widowiskach i performatyki Instytutu Teatralnego (2023). Reżyserowała spektakle m.in. w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie i Teatrze Pinokio w Łodzi. Spektakl “Ballady i romanse” (Teatr Dzieci Zagłębia) który współreżyserowała zdobył Złotą Maskę 2022 w kategorii “spektakl dla młodego widza”.